W moim domu zupę ogórkową gotuje się z ogórków specjalnie na ten cel przygotowanych. Są one jeszcze przed procesem kiszenia utarte na tarce, zasypane odpowiednią ilością soli i świeżym koperkiem. Po puszczeniu soku wkłada się je do słoików i bez konserwacji wynosi do piwnicy, gdzie powoli się kiszą i czekają na swój czas.

Tradycyjna zupa ogórkowa kojarzy mi się jednak bardzo mocno z zupą gotowaną na wywarze mięsnym i koniecznie dodaną na koniec gotowania zasmażką. Taką zawsze jadłam i taką uwielbiam. A jeśli do tego jest z makaronem to mogłabym ją jeść bez opamiętania. Ale jak zrobić zupę ogórkową na oczyszczenie organizmu z toksyn, kiedy właściwie wszystkie składniki, które nadają jej tak uwielbiany przeze mnie smak, są zakazane? Miałam obawy, ale udało się.

Jak zrobić zupę ogórkową

Potrzebne składniki:

  • 3 litry wody
  • pół łyżeczki kminku
  • 6 ziaren ziela angielskiego
  • 4 liście laurowe
  • 4 duże marchewki
  • 1 pietruszka (korzeń)
  • 1/4 selera
  • słoik ogórków do zupy (u mnie ok 350ml)
  • sól i pieprz do smaku

Do zimnej wody dodać kminek, ziele angielskie i liście laurowe. Zagotować. Warzywa umyć, obrać i zetrzeć na tarce. Kiedy woda z przyprawami się zagotuje dodać warzywa i pogotować ok. 5 minut. Po tym czasie wyłączyć gaz i dodać do zupy ogórki. Jeśli jest taka potrzeba doprawić solą i pieprzem.

Jedyne czego mi w tej zupie brakowało to świeży koperek. Chyba podczas szykowania ogórków w słoikach było go za mało pod ręką. Ale gotując zupę też niestety akurat nie miałam w domu. Ale mimo wszystko zupa wyszła bardzo dobra. I udowodniłam sobie, że można ugotować dobrą zupę ogórkową bez mięsa i zasmażki.

Zapisz się na detoks jesienny - Wypełnij formularz poniżej

W podziękowaniu za zapis otrzymasz ode mnie krótki raport pod tytułem: "Najlepsze zioła oczyszczające organizm". I w odpowiednim momencie będę mogła poinformować Ciebie, kiedy planuję kolejne oczyszczanie organizmu, żebyś mogła mi towarzyszyć.

Zgadzam się z Polityką Prywatności
ogórkowa zupa