O tym, że można zjadać liście rzodkiewki wiedziałam już od dość dawna, ale jakoś nigdy wcześniej tego nie próbowałam. Zazwyczaj bywało tak, że zbyt długo zastanawiałam się nad tym, w jaki sposób mogłabym ich użyć. Zanim więc coś wymyśliłam to samej rzodkiewki już nie było, a liście były zwiędnięte i nieapetyczne. Natomiast w trakcie detoksu tak po prostu postanowiłam zmiksować je w koktajlu. To musiało się udać. Efekt bardzo smaczny i z pewnością będę to teraz robić częściej.

Dlaczego warto jeść liście rzodkiewki? Ponieważ pod względem zawartości składników są znacznie lepsze niż korzeń tej rośliny. Zawartość witaminy C, wapnia oraz fosforu jest ponad dwukrotnie wyższa niż w korzeniu. Liść rzodkiewki jest lepszym źródłem witaminy C niż cytryna, oraz ma więcej wapnia i żelaza niż tak osławiony szpinak. Ponadto zachodni naukowcy prowadzą coraz więcej badań, mających potwierdzić przeciwnowotworowe właściwości rzodkiewki. Wyniki są obiecujące. Antynowotworowe działanie rzodkiewka zawdzięcza glukozynolanom - związkom mającym zdolność aktywacji enzymów odtruwających (enzymy II fazy odpowiedzialne za usuwanie kancerogennych czynników z organizmu). [źródło]

Co można zrobić z liści rzodkiewki? Właściwie ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Internet pełen jest przepisów na zielone koktajle, zupy, pesto, sałatki z wykorzystaniem tych liści. Można je także przygotować jak szpinak i podać z makaronem. I to będzie jeden ze sposobów, jakich zamierzam użyć kolejnym razem.

Zielony koktajl z liści rzodkiewki - przepis

  • 1 pęczek rzodkiewki - same liście
  • 1 ogórek wężowy
  • 2 jabłka
  • kawałek cukinii (ok. 10cm)
  • 2 szklanki wody
  • po szczypcie soli himalajskiej, cynamonu i imbiru

Wszystkie składniki dokładnie wypłukać, pokroić na kawałki (liście można wrzucić w całości) i zmiksować z częścią wody. Kiedy uzyskamy satysfakcjonujący nas stopień rozdrobnienia składników dolać resztę wody i przyprawić. Oczywiście pić najlepiej tuż po przygotowaniu. Tylko na świeżo wykorzystamy maksimum witamin i enzymów.

Z podanej ilości składników otrzymałam 3 porcje koktajlu

zielony koktajl z liści rzodkiewki

Sprawdź także inne przepisy na zdrowe koktajle.

Zapisz się na detoks jesienny - Wypełnij formularz poniżej

W podziękowaniu za zapis otrzymasz ode mnie krótki raport pod tytułem: "Najlepsze zioła oczyszczające organizm". I w odpowiednim momencie będę mogła poinformować Ciebie, kiedy planuję kolejne oczyszczanie organizmu, żebyś mogła mi towarzyszyć.

Zgadzam się z Polityką Prywatności